fredag 15 juni 2012

Skal

Tänker att jag har olika skal som begränsar mig. Ett skal av trötthet, ett skal av rädsla, ett skal från jante-lagen, ett skal från min uppväxt, ett skal som har följt med från tidigare generationer. De håller mig tillbaka på något sätt & får mig att tänka & handla i invanda mönster. Tror att yogan kan hjälpa mig att ta mig igenom skalen lager för lager. Att öppna upp & glänsa. Att tänka & handla i nya banor.. Att våga vara jag fullt ut.

Nu blev det ingen yoga igår, det var studentfirande för kusinen på annan ort. Mycket riktigt är jag väldigt trött idag. Idag ska jag fika med fina yogavänner. Ha en härlig fredag!! Lev nu! Kram & Sat Nam/ Ulrika

3 kommentarer:

  1. Ja de där skalen eller koshas som det skrivs om känner jag väl igen. Och inom Shadowyogan pratar man om 7 olika skal som handlar om ganska vanliga saker men som kan fånga ens uppmärksamhet för mycket, om du förstår hur jag menar? Så att man inte går vidare och skalar bort resten. Må så gott! yogan finns där när du hinner, det är som det ska. Kramar

    SvaraRadera
  2. Ibland är dedär skalen mer tydliga och det känns nästan som att man aldrig kommer få skalat bort dem. Men de blir ju tunnare, hela tiden. Inte minst när vi SER dem och är medvetna om dem... då nöts de sakta men säkert bort. Tackgodegud :)
    Kram och njut det fullkomligaste du kan av här&nu och allt det vackra som är!

    SvaraRadera
  3. Blir alldeles tårögd över vilka kloka & glänsande yoginis det finns i min cyber-närhet. Tack för att ni finns:-)

    SvaraRadera