söndag 25 november 2012

Helhjärtat

En riktig hemma-helg. Lugn & ro, ingen brådska. Men känner av att jag stressat veckan innan. Vaknar på natten & är orolig. Hittar inte riktigt dit i yogan, inte den totala närvaron. Eftersom vi bara är några som yogar på söndagar så yogar vi tillsammans istället för att jag leder. Startpaket två med Göran Boll på cd. Precis vad jag behöver. Avslutar med 11 minuter meditation för det lugna hjärtat (a calm heart). Jobbigt att hålla andan både på in & utandning. När jag kommer hem känner jag att jag inte riktigt är färdig med att meditera. Fortsätter med min meditation hemma för den upplysta vägen:-).

Funderar en del på coachningen & vilka som kommer att bli mina övningsklienter. Tänker på att jag måste träna på att få större öron & större hjärta. Att lyssna helhjärtat♥

2 kommentarer:

  1. Låter som en skön helg!
    Och coachningen låter så intressant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så intressant, ett nytt sätt att möta någon. Men just nu känns det som ytterligare en sak på min att göra lista, även om det är roligt! Kram

      Radera