tisdag 6 november 2012

Kärnfrisk i sjukstugan?

Mitt humör är lite sådär. Bättre idag än igår, men det skaver & känns lite trångt. Självförtroende är inte på topp. Fortfarande sjukstuga hemma hos oss. Mannen försöker återhämta sig & nu har lilla M fått feber. Ironiskt nog lånade jag en bok på biblioteket som heter Kärnfrisk familj. Intressant & lättläst. Den går ut på att man ska undvika vitt mjöl, socker & till stor del mjölkprodukter. Jag tror på det & trots att vi äter bra i vår familj finns det mycket mer att önska. Men jag låter det vara så, inga stora förändringar nu. Det är alltid bra med ny inspiration. Tänker att jag vill lägga till istället för att dra ifrån. Lägga till mer grönsaker, lättkokta, ugnsbakade, råkost osv. Vill fokusera på det som är bra, inte lägga energi på att det är dåligt med socker osv. Lägger man till mer bra saker kanske det dåliga minskar:-).

Yogan igår blev ett pass för huden, i samma häfte som söndagens yoga. Kort & bra, då finns det tid över för meditationen även om jag bara orkade i 17 minuter.

3 kommentarer:

  1. Åh tack! Det blev som ännu en påminnelse för mig idag. Funderade nämligen själv över ett ev samband mellan mitt nuvarande mående och allt vitt mjöl, socker och mjölk jag stoppar i mig. Men tänker som du att man får ta en dag i taget. Släppa in små förbättringar med jämna mellanrum.
    Krya på er där hemma!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror på det och lever efter det. Klart är att vi mår MYCKET bättre än tidigare. Men sedan kan det alltid dyka upp någon lite förkylning när man behöver vila, tänker jag :) Hursom, må så gott och hoppas du blir piggare!

    SvaraRadera
  3. Har läst den boken. Den tilltalar mig, men vi är inte DÄR. Inte på långa vägar. Tror på din tanke på att lägga till det som är bra. Genom att fokusera med goda blir det mindre utrymme för det som inte är bra. Det gäller egentligen det mesta i livet. Inte bara mat:). Här hemma är vi också sjuka. Det vill liksom aldrig ta slut den hösten känns det som!

    SvaraRadera