onsdag 28 augusti 2013

Att vara som ett träd

Samma sak som förra året. Jobbet är osäkert. Men det känns som min attityd är lite annorlunda.  Drömmer inte så mycket längre om vad jag vill. Hoppas inte så mycket på andra lösningar. Inte så att jag inte vill saker. Men jag går inte in i önskningar om en annan tillvaro. Inte så mycket, eller ofta som jag gjorde tidigare. Får jag bestämma vill jag vara som ett träd. Lugnt & stilla väntar jag på vad som händer härnäst. Vilka fåglar sätter sig på grenarna, kanske bygger bo, vilka vindar blåser? Tillit, det där ordet som ständigt återkommer till mig. Tillit till att det som är meningen händer. Tillit att allt är som det ska. Sluta kämpa emot börja ta emot från livet.
Trädet utanför mitt kontorsfönster som jag gillar väldigt mycket.

4 kommentarer:

  1. Vilken symbolik ♥
    Kram och må ljuset lysa på din stig!

    SvaraRadera
  2. Så fint! Och träd, kan inte leva utan dem, vacker metafor. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar också träd och att de står så stabilt med långa rötter ner i jorden:-). Kram

      Radera