lördag 17 augusti 2013

Jo då

Någon ringer & frågar om jag städar inför morgondagens konfirmationslunch. Blir så trött på förväntningar & bedömningar. Förväntningar som tjejer/kvinnor ställer på varandra. Att leva upp till. Fast förstår att allting ligger hos mig. Så länge jag inte riktigt är nöjd med mig själv, tycker att det jag presterar är gott nog kommer det här problemet kvarstå. & ja det är redan hyfsat städat & maten är förberedd. Bara de närmaste som kommer. Good Enough. All irritation samtalet väcker får motsatt effekt. Går en promenad i solen med lilla M, tittar på grodor, trollsländor & äter lingon som precis har mognat. Yogar ett långt yogapass. Willpower för tredjechakrat med Maya Fiennes. & jag vet att det är tredje chakrat jag behöver jobba med under hösten. Jobbiga övningar för magen är inte alls någon favorit hos mig. Men man får lyssna på intuitionen. Redan innan sommaren var jag inne på det här. Men ett långt, krångligt & underbart mantra kom emellan. Men nu finns det inga undanflykter längre. Dags att börja jobba!

4 kommentarer:

  1. Mmmm jag har också yogat för magen och det hjälper :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter perfekt har stora förhoppningar på magyogan:-)

      Radera
  2. Mod och kreativitet, eld och livspassion. Just lovely. Kram och keep up ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack♥ träningsvärk i magen men jag keep up!

      Radera