fredag 2 augusti 2013

Min semester

börjar lida mot sitt slut. Jobb igen på måndag. Den här veckan har vi bara varit hemma. Målat lite, rensat ogräs..mer ogräs än gräs i den nysådda gräsmattan, grävt en rabatt..Några dagar utan yoga nu. Vaknar ändå med mantrat Naranjan shabd ekande i mitt huvud. Men sover man för länge är det inte alltid så lätt att hinna med yogan senare. Som idag när man är trött i kroppen efter allt grävande & har paddlat tvärs över sjön. Då är det ok att skippa yogan. Jag vill absolut hålla min disciplin men jag vill också lära mig att vara nöjd med mig själv.

4 kommentarer:

  1. Detdär var fint. Och så sant.
    "Jag vill absolut hålla min disciplin men jag vill också lära mig att vara nöjd med mig själv."
    Amen & varm kram! och en hel hög med igenkänning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amen!! Efter två dagar med yoga inser jag att det är livsnödvändigt:-)..

      Radera
  2. Yes Good enough är mitt mantra :)

    SvaraRadera