torsdag 8 augusti 2013

Fegis

I början av september åker jag på ett yogaretreat. Min lärare från mediyogan hade ett retreat inte långt från mig som jag verkligen ville gå på. Insåg att det krockade med stortjejens konfirmation. Då hittade jag ett annat retreat som jag snabbt anmälde mig till. Det var i maj & kändes väldigt avlägset. Men nu när det närmar sig med stormsteg känns det plötsligt lite läskigt. Ny lärare & ingen annan jag känner. Naturligtvis behöver jag input. Jag har ju varit på massor med utbildningar i yogan där jag inte känt någon. Men ändå. Tankar dyker upp som:
Alla andra på retreatet har säkert yogat tillsammans i evigheters evighet & jag är den enda som inte känner någon..Jag ska sova ihop med personer som jag aldrig har träffat. Tänk om jag inte alls trivs & bara vill hem.. Kanske mer bekvämt att ställa in & vänta till min lärare har någon ny aktivitet..
Usch vilken fegis jag är. Tänker stenhårt att eftersom jag hittade den här läraren så är det meningen att jag ska gå.

2 kommentarer:

  1. Känns igen, trots att man vet att det kommer bli hur bra som helst. Kram!

    SvaraRadera