onsdag 14 augusti 2013

Kirtan kriya

Mycket yogaundervisning nu. Min klass på shalan startade igår & på jobbet har jag flera enskilda pass i veckan. Tacksam för det som kommer till mig. Världens bästa jobb♥. Är faktiskt inte så mycket för att planera i yogan. Lyssnar på intuitionen vilket pass som passar för stunden & personen. Har läst mycket gott om kirtan kriya nu. Att den har varit till stor hjälp om man har dåligt minne pga ålder eller sjukdom. Tycker mycket om att göra den på mina lektioner.
SaTaNaMa högt, viskande & tyst. Klingar vackert i mina öron. Dessutom är det lite "jävlaranamma" över det mantrat, kraftfullt:-).

3 kommentarer:

  1. Oj, så häftigt att du nämner Kirtan kriya! Jag gör den nu (igen!) och bara känner hur den gräver sig ner i mitt system, fina saker!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så coolt Nina, vi har säkert plockat upp samma energier i etern, eller vad tror du? Kram

    SvaraRadera
  3. Jag planerar inte heller speciellt mycket, har en grundtanke, sedan går intutionen vidare och jag skapar olika pass med olika människor. Trevlig helg!

    SvaraRadera