onsdag 5 mars 2014

Att yoga mitt i

Brasan var för varm & skön att slita sig ifrån men yogan måste bli gjord & meditationen.. Kanske inte var så uppskattat av mannen som såg på tv. Men jag kunde koppla bort alla ljud. Stresstålig kanske jag inte ska skriva in i cvn. Den senaste tiden har nästan tagit kål på mig. Den nya arbetsgivarens olika idéer vad jag ska jobba med. Strulande datasystem. Svärmors sjukdom. Allt som ska hållas reda på kring stortjejernas aktiviteter, tävlingar & försäljning av olika slag.. Bokat tid för akupunktur imorgon, prioriterar yogan & micropauser med avslappning. Tänker inte framåt när jag inte tänker upplyftande tankar. Stannar i nu & hoppas det vänder.

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Åhh tack Carina, känns i hjärtat. Kram♥

      Radera
  2. Jag önskar att jag kunde skicka en massa kraft och energi till dig. Det är klart det vänder, ha lite mer tålamod. Även ur de djupaste svackor kommer man upp, fråga bara mig. Stor kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ändå glad att jag är en känslig själ, då måste man ta tag i det ganska direkt.. Blir glad av dina ord och det känns lite ljusare idag. Stor kram tillbaka!

      Radera
  3. En sak är säker och det är att det vänder. Alltid. Inget varar för evigt. Hoppas du hittar tillit och tålamod och låter det vara som det är just nu. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut vänder det & idag är en bättre dag, men jag låter det vara som det är nu och stannar i det "gråa". Kram

      Radera
  4. Jobbigt när man är inne i en sådan period! Men du vet ju vilka verktyg du ska ta till för att finna lugnet, det är jättebra.
    Bor ni där vid sjön?! Så vackert!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi byggde hus vid sjön förra året, efter låång tids väntan i tomtkön. Kram

      Radera