onsdag 12 mars 2014

Grrrr

Suttit i stort möte på jobbet hela dagen i ett ämne som jag inte alls är insatt i men tillhör mina nya arbetsuppgifter. När jag kom hem insåg jag att det var jag som lagade maten för tredje dagen i rad.. Dessutom var det jag som hade storhandlat & diskat en massa..Grrr,,! Jodå resten av familjen var upptagen med träningar att skjutsa & lite sådant. Men insikten gjorde mig ändå arg & ganska tråkig att umgås med!
När jag läst godnattsaga för lilltjejen stängde jag in mig i sovrummet. Hade fått en efterlängtad cd på posten. Yoga & Nirinjan Kaur hur kan det bli bättre?

4 kommentarer:

  1. Åh, jag förstår mycket väl det där "grrrr-et". Men ibland måste man nästan få en sån uppenbarelse för att kunna dra gränserna lite lättare och bara stänga in sig. Skön avslutning på kvällen i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vem som gör vad-diskussionerna leder oftast ingen vart... men ibland måste man belysa det som pågår.. och ja yogan är livsnödvändig för mig och Nirinjan Kaur är bara underbar. Kram Lotta!

      Radera
  2. Som jag hör dej!
    Jag är den enda som kockar hos oss, alla kategorier, alltid och always. Handlar gör andra bara på kommendering och då med långa tänder. Jag är marktjänsten punkt. Samtidigt har jag börjat släppa på kontrollen, sådär så jag skiter i det, rent ut sagt ibland. Säger att hej, ska ni ha mat idag får ni fixa själva - jag äter en avocado och ett ägg ;)
    Skämt åsido, det ÄR jobbigt och det är inte så bara att styra upp och dra gränser. Hör liksom till sånt som inte är så lätt att ändra på. Min tröst de värsta dagarna är att snart har jag i princip bara ansvar för mej själv - en vuxen dottern och en man, som -herreminskapare- måste svälta ihjäl då om han inte kan koka sitt ägg själv :D :D
    Kram och keep up yogini!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh tack, jag vet att det ligger mycket hos mig själv. Jag vill ha lagad mat varje kväll, jag vill ha koll på vad vi ska äta punkt. Sen finns ju alternativet att skita idet och se till att lilltjejen och jag får mat (hon älskar sin delikatesstallrik=fetaost, oliver och gurka.. liksom good enough när hon har ätit bra på dagis). De andra svälter ju inte ihjäl de har för tusan hemkunskap i skolan.. hi hi. Kram Nina du får mig att se lite utanför boxen

      Radera