fredag 28 mars 2014

Fredag

Så mycket jag känner att jag inte hinner med just nu. Sätta sig i lugn och ro och prata med döttrarna. Grus & smulor, tvätt & att åka iväg med alla kartonger, plast & annan återvinning. Hur mycket förpackningar kan det bli i en trebarns familj? Nästan så att jag ångrar att jag har anmält hela familjen till en bussresa till Sälen imorgon. Men jag tänker att jag måste prioritera rätt. Att välja sådant som ger mer liv i livet. Jovisst vill jag ha städat hemma men vissa tider får det vara ostädat. Jobbet finns kvar. Jag prioriterar så gott som alltid vällagad mat till familjen. Sen prioriterar jag min yoga! Igår var jag så trött när jag kom hem. Ville bara lägga mig. Men efter en stund med benen i högläge snörde jag på mig mina nya springskor. Har köpt en tunnare variant med mer barfotastuk. Förra våren älskade jag att gå i mina foppa på spåret hemma (jag skulle aldrig ha dom annars, fula!). Det är någon härlig känsla med att komma nära marken. Nu vill jag känna samma när jag springer (läs lunkar ett varv runt spåret som är ca 3 km). Premiärturen kändes bra. Är glad att jag har kommit över tröskeln att tycka att det är ganska skönt att springa. Tror det är bra för skelettet också att få lite belastning då yogan ofta är ganska mjuk, om man nu inte har en kriya där man springer på stället med höga knän..  Kram Sat Nam & önskar alla en underbar helg♥

8 kommentarer:

  1. Klart ni ska till Sälen!!!
    Har precis stått och predikat för några vänner om hur de ska strunta i att skolan inte går så bra och dra iväg till London i alla fall.
    Det är mera såna där resor med familjen vi behöver. Alla gånger. Fina skor. Stor Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marika, ja resor med familjen minns man länge.. Kram

      Radera
  2. Jag känner som du, så mycket som inte hinns med, hur man än prioriterar. Men helt rätt av er att åka till Sälen! De mest oväntade avbrotten brukar ju bli de man minns mest sen. Så skönt det låter när du beskriver din löpning. Ha det riktigt bra i Sälen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Löpning kanske är ett starkt ord men jag är glad att jag tycker om att springa nu, har aldrig varit en favorit tidigare.-). Kram

      Radera
  3. Ni kommer att få en skön helg, bara åk! Och vilka skor! Som karameller. Du får berätta om de är bra, jag har några liknande med något slags barfotakänsla också. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Än så länge gillar jag att både gå och springa i skorna men får nog prova ett tag innan jag utvärderar, det är Merell skor.. Kram

      Radera
  4. Avbrott kan först kännas jobbigt, men sen vara precis det man behövde. Hoppas ni fick det fint i Sälen! Kram och heja dej, pigga skor ger pigga ben ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var fint, fast faktiskt hemma bäst, och skorna piggar upp! KRam

      Radera