lördag 8 mars 2014

Lägesrapport

Efter akupunkturen i torsdags kände jag mig som en ny människa. Alltid så intressant att höra vad hon säger. Jaha ont i vänster sida & arm, du är låg på yang, det visar sig på vänster sida för kvinnor, det är övergående får man på höger sida kan det vara kroniskt, du har samma problem som förut du kör slut på din energi. Korta konstateranden som jag suger åt mig av. Sen bara att vila när nålarna sitter där dom ska. Kanske det är som på bilden, det är lite svårt att blomstra i februari när det oftast är grått ute.. tur att det är mars nu...
Men i fredags var jobbstressen tillbaka igen, behövs så lite för att trigga min kropp. Jag vet att jag måste vara försiktigt nu. Därför boostar jag ett tag med alla kosttillskott jag har här hemma.
Fast på ett annat plan är jag så himla glad för det nya jobbet. Känns som de tror på mig & jag har aldrig haft så mycket ansvar förut. Tog ett beslut gällande min yogaundervisning att jag ska ta ledigt i maj och bara köra några enstaka tillfällen. Dessutom har en insikt växt fram nu när det gäller undervisningen, kanske inte genomförbart men en önskan pockar på.  Kram & Sat Nam

8 kommentarer:

  1. Vändpunkt? Det gör ont när knoppar brister?!
    Kram och ta hand om dej, fast det vet jag att du gör ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det där väckte en del tankar hos mig.. Kram

      Radera
  2. Det spirar något nytt i det där, det läser jag in, härligt! Var rädd om dig och lyssna inåt. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ibland får man bara åka med och se var man hamnar:-). Kram

      Radera
  3. Även det som är roligt kan bli för mycket ibland. Tyvärr. Jobbar du heltid?

    Men så underbart att bo där vid sjön! Har ni grannar eller bor ni mer för er själva där?

    Ha en skön söndag och hoppas du hinner vila i dag....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har nästan alltid jobbat heltid.. Vi har två nybyggda hus brevid oss och det ska bli några villor lite längre upp vid vägen. Men annars är det bara sommarstugor. Man åker genom en skog där det finns motionsspår för att komma hit, på landet men nära bebyggelse.. KRam

      Radera
  4. Alltid spännande med akupunktur. Blir lite brydd, menar hon kroniskt för dig eller för alla? Det låter som stora sjok av information som yin och yang men inte på finare nivå, om du förstår hur jag menar? Individuell nivå. Är inte ute för att kritisera, vet att det kan upplevas så när jag frågar, vill uppriktigt veta och förstå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut var det lite allmänt och jag frågade bara lite löst men vad jag förstod det som gällde det kvinnor att besvär på höger sida kan vara av mer kronisk karaktär. Fast jag litar på hennes sätt att sätta nålar för det var det enda som hjälpte mig sist och hon är alltid fullbokad men hon är nog inte lika bra på att uttrycka sig:-)

      Radera