söndag 23 mars 2014

Favvodagen

Söndagar är min favoritdag. En dag att bara vara hemma & skrota fram till min yogakurs senare på eftermiddagen. Sista tiden har det bara varit att hålla i hatten & yoga-andas. Lilla hjärtat har fyllt fem år, kört fram & tillbaka på ett jobbmöte på Arlanda, barnkalas med alla dagiskompisar, hämta tonåring som varit på fest mitt i natten. Då är det extra skönt när söndagen kommer, min egen dag! Har haft någon dags uppehåll i yogan då det har varit tidsbrist & ladies holiday. Men när jag tillbringade många timmar i bilen hade jag laddat cdn med långa Ek Ong Kar meditationen & efter det Nirinjan Kaur. Måste säga att det nästan var magiskt. Jag var inte ens trött av att köra utan mer påfylld av underbar mantrasång.
 
Idag har jag blötlagt mungbönor och kokat ihop med basmatiris & en massa kryddor. Tänker att jag ska äta det till lunch i veckan. Har fått en uppmaning av min yogalärare inför en chakradag som jag ska vara med på att vi ska äta grytan så ofta som möjligt. Får se om jag gillar den.. ser inte god ut men luktar gott av alla kryddor! Kram & Sat Nam

6 kommentarer:

  1. Åh, mungbönsgryta och mantrasång i bilen! Det yogiska livet i ett nötskal. Sat Nam och kram på dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi, fast mungbönsgryta var ingen favorit,,,kanske vänjer mig. Men mantrasång det är grejer det! Kram

      Radera
  2. Tänk förr i tiden, då var alltid söndagen min hatdag. Men med åren uppskattar jag den mer och mer, det där lugnet som kan bli, den där lilla extra tiden. Åh, mantrasång, vad härligt, förstår att det gav dig energi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag också hade någon sorts måndagsångest på söndagar förr i tiden.. uppskattar jobbet och vardagstillvaron mer nu. Kram

      Radera
  3. Låter underbart med mantrasången. Söndagar är också vår dag hemma, min man jobbar ofta på lördagar och jag har ju skrivit på lördagar. Så heja söndagar. Mungbönor däremot, det är något jag inte kan förmå mig att äta mer. Helt fasansfullt för min stackars mage :) Men antar att det går bra för dig. Har en arbetskamrat som åt det och bara det i 9 dagar för någon slags yogisk utrensning, som hon luktade :) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade inte smakat när jag skrev inlägget.. men jag hade jättesvårt för konsistensen.. har inte gett upp än, utan har samma i matlådan idag:-(. Kram

      Radera