måndag 2 juni 2014

Det lilla & stilla

Tänker att jag ska skriva om glädjeämnen på bloggen den här veckan. Rada upp dom lite glättigt precis som den där utmaningen som är på facebook nu. Men känner mig mer melankolisk idag. När jag kommer hem klipper jag gräset det tar nästan två timmar svettig & trött blir jag. Men nöjd. Jag hann klippa gräset & laga mat ikväll resten får vara. Går ner till sjön när jag har läst gonattsagan. En stor fisk simmar fram dit jag står, fågelmamman simmar förbi med sex dunbollar, ljuset är vackert. Ett lugn som sänker sig innan min meditation. Mina knän & höften värker av att sitta still i korslagda ben men den blir gjord idag med.
 
 
Idag kunde jag inte kommentera i wordpress. Skickar min beundran till Nina & varma gratulationer till Carina den här vägen istället. Kram & Sat Nam

6 kommentarer:

  1. Vackra bilder och fina upplevelser. Och ett stort tack för ditt grattis! <3 Så du kunde inte skriva på min sida heller? Tråkigt när det blir så.
    Varma kramar till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jättetråkigt, försökte femtio elva gånger men kommentaren bara försvann i intet, jag vet inte varför... har inte provat idag med hoppas på att det har löst sig nu.. Kram

      Radera
  2. Du förmedlar så skön klokhet theese days, Sat Nam fina!

    SvaraRadera
  3. Åh Ulrika, det känns som du tagit ett kliv någonstans, vad du än skriver om så förmedlar det något från ditt hjärta till mitt. Jag tycker om det. Väldigt mycket. Stor varm kram!

    SvaraRadera