måndag 9 juni 2014

Hälsokost- funderingar

Idag är den gröna drinken brunröd, innehållet är fryst grönkål, frysta hallon, en matsked nyponpulver & vattenmelon. Har köpt en stor burk med nyponpulver & det känns som att höften redan känns bättre. Fast ibland kan man fråga sig om hälsokosten verkligen har effekt, vad ska man tro på? Jag tror på att vi kan påverka kroppen mycket av vad vi stoppar i oss, sedan är det svårt att säga om det är bra att äta tex ett vitamintillskott längre perioder.

Ett tillskott som jag har märkt effekt av är Procomb Total. Jag köpte två askar då min hy krånglade för några månader sen. Märkte inte mycket av det på huden. Men däremot att mina hormoner mådde verkligen bra av det här tillskottet. Har inte känt av pms i alls samma grad, jag hade börjat få besvär som att jag var väldigt varm på nätterna & de försvann. Glömde att ta tabletterna i en period & då kom besvären tillbaka & nu när jag har slut på tabletter märker jag samma sak. Måste genast beställa nya!
Ett annat tillskott jag tar regelbundet är Börjes Algtabletter. Jag har inte direkt märkt av någon effekt fast jag tror ändå att det är nyttigt med alger. Först i kön för att äta tabletterna är hunden & lilltjejen. De tuggar så de blir alldeles gröna i munnen:-). Jag gjorde ett litet uppehåll för ett tag sedan då vår jättestora burk var slut & då fick lilltjejen eksem i armvecken, samma sak förra sommaren då jag gjorde ett uppehåll. Tar det som ett bevis för att de fungerar bra. Nu har jag även kompletterat med kalktabletter, men de har jag bara provat i någon vecka nu. Lilltjejen & hunden spottade båda två ut kalktabletterna & vägrade att äta så de får jag ha för mig själv, eller kanske tvinga i några i resten av familjen.

2 kommentarer:

  1. Det är en djungel det där med kosttillskott, vad jag förstår så kissar vi helt enkelt ut mycket av det vi tillsätter. Däremot är det skönt när man som du hittar det som fungerar. Känner man effekter så gör de ju det. Har ätit spirulina till och från men tycker att det är så vedervärdigt att jag inte får i mig det längre, har heller inte märkt någon skillnad. Magnesium äter jag och där märker jag skillnad när jag har slut på tabletterna. Mina ben blir lite rastlösa utan, det ger med sig direkt jag äter dem. Ska tipsa mina döttrar om ProComb för pms-besvär. Kram och tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut en djungel men väldigt intressant. Börjes algtabletter innehåller ju spirulina men de sväljer man bara hela och känner inte smaken. Kram

      Radera