onsdag 25 juni 2014

Kaffet

Har blivit en del kaffedrickande på sista tiden. Vet att jag får ont i huvudet när jag minskar på kaffet. Den här veckan har jag minimerat kaffe-drickandet till en kopp vid frukosten på jobbet. Eftermiddagskaffet är utbytt mot te. Första dagen hade jag huvudvärk som höll i sig till dagen efter & försvann när jag fick min kopp vid nio. Nu dag tre är jag avvänjd. Men morgonkoppen behåller jag ett tag till...
 
Yogan är trög som sirap. Har svårt att komma till mattan & kroppen känns stel, trött & magen är svullen. Lyssnar på kroppen & gör bara uppvärmningsövningar & meditationen. Hoppas på att styrkan & yogalusten återkommer. Däremot har jag börjat lyssna på Rikka Zimmerman i en serie om access consciouness. Hon är lite hysterisk men inspirerande & pratar om energin som jag känner igen från yogan. Skönjer ett mönster, förra året var det samma sak, läste, tänkte & lyssnade på "acess coachning" men någon gång efter jul tog det stopp. Men nu är viljan att förändra sig tillbaka. Att sluta döma mig själv & andra, att ändra gamla mönster & sikta på nya önskemål.

4 kommentarer:

  1. Ändra gamla mönster och sikta på nya önskemål...Yes!
    Känner så igen mig i det där med att inte komma till mattan just nu.
    Men det kommer ju.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kommer, har med det i önskemålet:-).

      Radera