måndag 1 september 2014

Stressad!

Första veckan i månaden är det galet mycket att göra på mitt jobb. Vaknade redan i natt & gjorde att göra listor i huvudet. Så dumt! Trött imorse men tog tjuren vid hornen väl på jobbet & jobbade på. Kände mig riktigt stressad! Men så kom jag ihåg att andas, göra en sak i taget & inse att jag är inte mer än människa. Hade glömt matlådan hemma så jag slängde hem på lunchen satt på altanen, åt en tacosallad & tittade ut över den glittrande sjön. Snusade döttrarnas nya älskling bakom öronen.. Ja vad är det egentligen att hetsa upp sig för. Livet är i grunden gott.

Har tänkt ett tag att det nog är dags för en tyst meditation efter otaliga mantrameditationer. Ikväll skulle jag plocka ihop alla mina yogapass som låg utspridda i soffan efter yogakursplanering. Då fick jag syn på ett av de häften med yogapass som jag inte gjort på länge, det liksom ramlade ut & en sida med en meditation för ökad intuition slogs upp. Jaha det är den meditationen jag ska göra ett tag nu. Tack & bock!

7 kommentarer:

  1. Så söt lilla kaninen är! Förstår att du snusar på.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är gullig men livrädd för hunden & kissar på oss hela tiden.. tvättkorgen är fylld, tur att hon är världens sötaste!

      Radera
  2. Åh, intuitionsmeditationerna brukar vara grymma!
    Kram och kraft ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nina, hänger inte riktigt med i ekorrhjultempot nu.. Kram!

      Radera
  3. Allting kommer till en! <3
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så! Carina, jag kan inte kommentera hos dig. När det var samma problem hos Nina hittade hon kommentarerna i skräpposten. Ser du det här kan du väl kolla! Kram♥

      Radera
    2. Vad underligt att det blir så. Jag har godkänt din kommentar nu i alla fall. :-) Hoppas att det funkar bättre nästa gång. Ska ha mer koll på skräpposten framöver.
      Varm kram

      Radera