måndag 29 september 2014

Stretcha tiden

Åttonde dagen med morgonyoga. I morse var det inte lika lätt att komma upp när klockan ringde, men det gick. Läraren nämnde just det, att direkt efter yogahelgen är det lättare & sedan blir det trögare allt eftersom. Något som etsats sig fast är när en av mina kurskamrater berättade om sin morgonyoga. Att hon hade börjat med en kvart på morgonen & nu yogade hon en timme varje morgon. Att det kändes som hon kunde stretcha tiden! Det vill jag med göra! Kanske jag har börjat lite redan nu. Jag yogar 45 minuter på vardagarna men ändå hinner jag sitta en stund med lilltjejen & mysa. Det känns viktig när man har yogat att ösa lite kärlek till de närmaste (jo det är väl mest minstingen som är mottaglig).
I helgen unnade jag mig sovmorgon men yogade det första jag gjorde när jag gick upp. Äntligen fick jag göra full tid på varje del av kriyan & meditationen. I helgen har jag målat garage & grävt hallonhäck. Så trött i kroppen! Finns någon liten förkyldning i bakgrunden som jag ska försöka mota bort. Har varit dåligt med gröna drinkar ett tag, förutom en i helgen. Ny ingrediens är ekogurkmeja.

6 kommentarer:

  1. Kul att följa dig och din morgonyoga! Tänkte på dig i helgen när jag gjorde grön drink. Blir dina alltid goda eller är de lite svårdruckna? Min med spenat, citron och ingefära var fruktansvärd, fick hälla i lite yoghurt för att få den mildare... Har du något tips?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tipset är nog att ha i en del frukt i början. Färsk ananas eller något annat riktigt smarrigt. Snart blir man beroende av det gröna & då tycker man det smakar gott fast det egentligen inte är någon god smak. Ibland blir mina drinkar inte så goda men det är som att kroppen gärna vill ha dom & då är det ändå lätt att få ner. Kram!

      Radera
  2. Jamen så finurligt uttryckt, att man liksom stretchar tiden när man morgonyogar. Så är det nog. Har man väl fått in det i systemet och livet, så rullar det på av sig självt - och tiden finns där. Det blir allt lättare att kliva upp (mer eller mindre) tidigt också. Keep up fina du! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack, det behövs, är så rädd att jag inte ska orka hålla i min nya morgonrutin... men den har många fördelar. Kram fina Nina!

      Radera
  3. Du hittar det och håller ut. Gurkmeja, bra mot väldigt mycket! Håll ut och varmkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det betyder mycket med era fina hejarop! Ja Gurkmeja verkar vara fint för leder och mot inflammation. Kram!

      Radera