fredag 21 november 2014

En blandad kompott

har yogan varit den här veckan. Hade hoppats att jag skulle vara så inspirerad efter helgen att jag skulle hoppa upp ytterligare en halvtimme tidigare redo för att yoga. Skulle ljuga om jag skrivit att det varit så. Istället har det varit korta meditationer på morgonen förutom en dag då jag slog till med Nabhi Kriya igen. Har också varit på konferens med jobbet två dagar. Mycket information, god mat & trevligt sällskap. Då vi slutade tidigare än beräknat första dagen fick jag över en timmes yoga på hotellrummet. Satt på mantramusik från youtube på jobbdatorn & gjorde den långa kriyan vi har i läxa. Snacka om att utnyttja tiden på bästa sätt! Efter middagen tog jag ett glas rött med några kollegor från olika orter. Kvinnor 40+ som lever ganska olika liv. Vi kom in på relationen med våra mammor. En hade brutit helt med sin mamma då relationen blev ohållbar då mamman inte var snäll mot hennes dotter. Stark i beslutet men man skymtade en bakomliggande sorg. Lite sorg hos mig med då jag hörde från dagis att min minsta skatt hade varit ledsen & längtat hem en dag. Van vid att hon alltid är trygg & glad. Tror att det bottnar i att jag har både varit bortrest i helgen & i veckan. Vet att det är viktigt att jag finns som en trygg grund hemma. Det finns mycket roligt jag vill göra men det som betyder allt för mig finns hemma! Kram & Sat Nam

8 kommentarer:

  1. Låter så tryggt och självklart när du skriver att det som betyder allt för dej finns hemma. Så är det ju! och så ska det få vara! Ibland känner jag (också för egen del) att vi flänger omkring och upplever att vi borde så mycket, men glömmer att det är grunden som är viktigast. Utan den och kärleken är det rätt platt med allting.
    Kram på dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja utan grunden blir det skakigt och kärleken måste finnas med i allt! KRam

      Radera
  2. Så vackert skrivet att det som betyder allt för dig finns hemma. Det är ju så det är. Sen berör det där med mamma-relationen mig så väldigt. Stor Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mamma-relationen är något som alltid hänger med. Kram!

      Radera
  3. Ja, det berörde mig med, det här. Skönt att du skriver om hur livet faktiskt är. Hoppas du får en fin helg hemma! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill skriva som det är och inga rosaskimrande omskrivningar. Kram!

      Radera
  4. Vilken sorg att bryta med sin mamma, där finns det nog oceaner att ösa ur. Har träffat några klienter i min sorgbearbetning där det skavt rejält mellan barn och föräldrar. De relationerna behöver läkas för att man ska få tillgång till hela sig själv.
    Jag förstår så innerligt det du skriver om att allt det viktiga finns hemma, men samtidigt så gör du ju saker för att utvecklas och gå vidare, det är också viktigt när du är hemma igen. Du vet ju inte om lillflickan var ledsen på grund av att du varit borta, det kan lika gärna vara något annat. Ha inte dåligt samvete, du är så mycket hemma annars. Och det finns ju fler i familjen. Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte dåligt samvete men jag vet att lilltjejen är lite känslig nu (börjar närma sig sex år det är en speciell period). KRam kram

      Radera