torsdag 19 november 2015

Dag 35

Nu är det full fart på mitt jobb. Mycket förändringar & jag som sitter som spindeln i nätet har tusen gula post it lappar på skrivbordet. Ändå känner jag mig ganska lugn inombords, vi får se hur länge det håller i sig. Ikväll blev det dag 35 med Nabhi kriya, kunde inte förmå mig att få min värkande kropp upp ur sängen i morse. Jag hatar verkligen kriyan just nu, höfterna värker & jag har jätteont i ett knä i en rörelse. Nu skriver jag det här med en aning ironi för det är tudelat & jag kommer inte att ge upp förrän jag har nått mitt mål 40 dagar! 
Att undervisa i kundaliniyoga kräver en del förberedelse. Nu längtar jag efter att förnya min repertoar & hitta nya kriyor. Jag har en ny manual som väntar på att provyogas innan jag kan lära ut dem. Oftast kör jag samma pass två gånger i rad men senast fick jag ett infall att byta precis innan passet. Bara att lyssna på magkänslan. Fick panikladda ner mantrat Sat Nam Ji för att jag ville göra meditationen som jag gjorde 40 dagar i slutet av sommaren. Känslan från sommaren fanns kvar i meditationen. Kram & Sat Nam

4 kommentarer:

  1. Fyrtio dagar Nabhi Kriya är grymt jobbat, keep up till sista dagen :) ♥
    Vet du, du behöver inte provyoga passen innan, det sade mina lärare när jag gick utbildningen och uttryckte stress över hur jag ska hinna både göra min sadhana + yoga genom pass till klasserna. Har man undervisat ett tag så har man det i ryggmärgen ändå, trots att man inte själv yogat den specifika kriya man lär ut. Ofta går mycket dessutom igen, man ser paralleller och mönster och kan känna hur energin går. Jag brukar bara kolla med mej själv så att jag kan visa olika positioner/rörelser om det är något som är obekant.
    Så bara gör och kör, fina du!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja jag kanske bara ska "hoppa ut" med de nya kriyorna! Senaste kriyan vi körde hade jag inte provyogat innan utan kände igen alla rörelser. Men på pappret såg den mjuk och lätt ut och i praktiken var den ganska tuff men bra! Det var intressant. Kram

      Radera
  2. Håll ut, du är stark! Förstår ju inte det där riktigt med KY men själv planerar jag aldrig passen längre. Jag ser vilka som har kommit och vad de är i för skick helt enkelt. Har så mycket inombords som bara finns där och det är fint, ungefär som du skriver att du känner igen allt från andra kriyor. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! I KY har vi speciella kriyor det finns tusentals olika som har olika syften och man håller sig alltid till "manualen". Helt olikt från när jag jobbade med ashtangan. Kram

      Radera