måndag 2 november 2015

Med ångesten nafsande i hälsenorna

Så har det känts lite den senaste tiden. Som när jag vaknade en natt & hade så ont i vänster sida av nacken, vänster axel & strålande ut i vänster arm. Är man lite hypokondrisk (som jag är) tänker man genast att det är något fel på hjärtat. Tänkte att pinsamt om jag måste åka till akuten nu, kanske någon av de som går på min yoga på lasarettet är där & tänker att hon som håller på med yoga borde väl inte få problem med stress/hjärtat.. Kan skratta åt det nu..Med hjälp av djupa långa andetag gav sig pankikänslorna & jag kunde somna om. Har haft den där känslan att jag inte orkar med, inte hinner med, inte räcker till. Men jag inser också att det har varit en ganska jobbig pms som jag har gått igenom. Har haft problem med hormonerna lite till & från (mer från på sistone) & mensen är väl allt annat än regelbunden. Den här gånger var det som all kraft i kroppen gick åt.. Skönt att vara ute på andra sidan även om jag förstår att jag ska vara rädd om mig. Annars har helgen varit bra, goda vänner på oambitiös middag. Perfekt med långkok/gulaschgryta som vi fixade redan på morgonen & fick puttra hela dagen. Sedan lite väntan på tonårsdotter som var ute på roligheter. Trots trötthet igår var det så himla kul på mina yogaklasser. Speciellt på kundaliniyogan då jag körde en kriya för njurarna som är både utmanande & härlig... Älskar yogan! Min egen practise fortsätter med nabhi kriya, den är dock något reducerad nu under början av ladies holiday..

På lunchen tog jag bilen ett stenkast bort till en vandringsled. Gick där mycket när lillhunden var liten. De hade visserligen huggit ner en stor del av skogen men ändå, bliss & djupa andetag. Kunde ha gått där resten av dagen om tid hade funnits. Det gäller att tanka dagsljus! Kram & Sat Nam

4 kommentarer:

  1. Ja, var rädd om dej! Tänker ofta att du har det hektiskt, ävenom du samtidigt har en bra motvikt i yogan och medvetenheten. Låter bra med lunchljus, det prioriterar jag så mycket jag bara kan under vinterhalvåret - ovärderligt!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tror att det blir lite så när man jobbar, har tre barn hemma och ändå prioriterar sitt egna intresse.. När rutinerna inte följs blir det lätt för mycket.. Tur att jag har yogan och lunchljuset. Tack Nina, du är ett fint stöd! Kram

    SvaraRadera
  3. Åh Ulrika, precis så tänker jag också ibland. Att människor ska tänka varför har hon så mycket problem med sin rygg, hon håller ju på med yoga osv osv. Så onödigt! Hoppas du får dagsljus, din älskade yoga och vila. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att inte vara ensam och jag behöver ju yogan för att jag är en något överkänslig person och det brukar jag berätta om.. Tack och tack detsamma Stor kram och välkommen hem!

      Radera