tisdag 8 november 2022

Verkligen november..

Nu är det verkligen november, det regnar & det känns som ett ständigt mörker. Förr kunde jag uppskatta hösten mer men nu känns det som jag mest vill emigrera till ett ljusare och varmare land.

Förra veckan hade jag lite höstlov! Mannen & yngsta dottern hade höstlov på riktigt så jag passade på att ta ut några semesterdagar. Det blev en halvdag med lite shopping, inget roligt men nödvändigt att dottern fick en ny ridhjälm & ridväst (nu är mamman pank..). Själv fick jag köpa en fin mörkgrön mönstrad duk från Ikea till matbordet som jag blev väldigt nöjd med.

Annars var vi ute i skogen två dagar mest för att dottern skulle rida i två olika stall & då passade vi på att ta en skog i närheten. En av dagarna fiskade min man i en skogssjö & jag gick ensam på en vandringsled. Det är verkligen urskog där den ligger & det var lite skräckblandad förtjusning att gå där helt själv med hunden.





I helgen var det väldigt lugnt, tända ljus på kyrkogården, laga fisksoppa till lördagskvällen & köttgryta till söndagsmiddagen. Vi var också till en ridskola i större staden för att äldsta dottern började rida. Det var så härligt att se 11 stycken vuxna nybörjare till häst! Det finns en del glädjeämnen trots novembermörker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar