måndag 21 augusti 2023

Energinivå & hästuppdatering

Hästen är hemma & det gick bra! 

Helgen var = 

Lördag: hyra hästtransport några mil bort, handla lite mer hästsaker som mat & strö, gå på fotboll tillsammans med mannens släktingar från Göteborg, mycket trevligt! Lägga oss tidigt efter att ha ätit god mat, klyftpotatis, stekt svamp & fläskfilé.

Söndag: gå upp tidigt som attan för oss (halv sju, vi sover minst till halv nio på helger annars), åka bil i ca två och en halv timme. Lasta i en söt & snäll häst. Åka hem igen, lasta ur lite ivrig häst. Städa & lämna tillbaka transport. Allt gick bra. Vi var trötta av spänningen.. Nu börjar dotterns hästliv.

Annars har jag funderat på en del vad jag vill lägga min energi på. Lyssnade dessutom på en podd med Hälsorevolutionen om att göra en energibudget, inget avsnitt som stack ut men värt att fundera på. 

Jag tror att funderingen började förra veckan när jag jobbade hemifrån & då tror jag alltid att jag ska hinna så mycket hemma efter jobbet. Som om jag varvar upp och har höga förväntningar på att jag ska hinna städa, tvätta & plocka ordning allt men sen blir jag väldigt snabbt trött, faktiskt helt dränerad! Det är faran när man sitter hemma & ser allting som borde göras, dessutom ser man damm mycket bättre med terminalglasögon på😂... 


4 kommentarer:

  1. Men så spännande med hyrhästen. All lycka till! Jag lyssnar också på Hälsorevolutionen. Ja, viktigt det där med var man skall lägga sin energi. Min tryter och sinar. Känner mig ofta helt urlakad efter en dag på jobbet. Man kan känna press att hinna med så mycket hushålls göra när man är hemma som du beskriver. Man får släppa sådana tankar...hur mycket man än vill ha städat och fint och ordnat omkring sig.

    Ha en fin dag! Än en gång, lycka till med hästen. Så kul.

    Varm kram,
    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och ja det är mysigt med hästen även för mig som är "gammal" hästtjej. Ja hushållsgörat hemma kan bli krav men det är också mysigt, det är jag som har för höga förväntningar på vad man orkar och hinner med på en dag.

      Tack igen och kram!

      Radera
  2. Vilken ursöt häst! Lycka till :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack han är verkligen mysig och gillar mig, mutat lite med äpplen...

      Radera