fredag 18 augusti 2023

Fredag & vad jag har googlat på sistone

 Nu är det fredag och på söndag ska vi hämta dotterns hyrhäst, pirr i magen på det!

Annars har jag tänkt på det här med kontraster och att det är lite det som är grejen. Efter mycket regn njuter man så mycket mer av en varm och solig dag som det var igår. Jag jobbade hemifrån & hann med en lång & solig lunchpromenad & fikastunder med sol. Efter jobbet följde jag med mannen i båten & han fiskade medan jag softade & läste. Direkt efter det körde vi en liten bit till en skog & plockade många kantareller. Härlig dag men sen fick jag världens energidipp, lågt blodsocker & kände mig helt skakig. Det höll i resten av kvällen trots både svampmacka & pannkaka... Faktiskt kände jag mig lite svag på förmiddagen idag också.

Annars har jag gått igång på att jag skulle flytta över min (knapra) buffert till ett konto på Avanza för att få mer ränta. Efter det började jag googla resor...& eftersom jag är gift med en lärare (dåligt val ibland) så kan vi bara åka på loven, hittade en resa till Gran Canaria som var överkomlig (men ändå dyr hela bufferten skulle ryka), sedan råkade jag nästan buda hem fina köksstolar (lilla Åland) på en nätauktion som också skulle ha naggat på bufferten. Kontraster var det...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar