söndag 27 augusti 2023

Min söndag

 Det är ett hårt liv det här stall-livet. Nu har jag varit i stallet varje kväll i en vecka. Snart kommer dottern kunna vara där själv men först vill jag se att allting fungerar bra och så tycker jag det är mysigt också!

Igår åkte vi också på en hästtävling en timme bort. Det var fälttävlan på en mycket tjusig gård & även marknad. Allting var så fint ordnat men efter middagen började regnet verkligen vräka ner så då fick vi åka hem.

Idag har jag betalat räkningar, något som faktiskt ger mig positiv energi, att se hur mycket det blir över till sparande, vilka aktier jag ska köpa osv. Jag lade in order om att köpa Creades, Nibe & Volvo Cars, inte alls säker på att det var rätt men tänker fylla på de aktier jag redan har istället för att köpa små skvättar här och där.

Sedan blev det en hundpromenad till Dollar Store, vi behövde diskmaskintabletter men det blev också tvål, schampoo, allrengöring & swiffer-dammtrasor. Påfyllning för hela månaden..

Efter det stallet & under tiden plockade mannen ganska mycket kantareller i hemma-skogen. Nu har jag också gjort en soppa med ungsrostade tomater, paprika, lök & morötter. Sedan kokat upp det med buljong, passerade tomater & vita bönor som jag mixar ihop. Perfekt att ha i frysen till matlådor. Billigt & vegetariskt!

Det var min söndag.

En annan dag på jobbet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar