måndag 16 september 2024

Jobba hemifrån på en måndag

 Måndag & den här veckan ska jag jobba hemifrån. Det är skönt men känns lite ensamt & ovant. När jag hade kontoret kvar så drömde jag ändå om att jobba hemifrån & nu saknar jag kontoret litegrann.. Det är kontrasterna som gör det i livet. Att det är mer härligt att vara ledig när man jobbar, att man uppskattar fint väder mer efter regn, ja ni fattar.

När man jobbar hemifrån så får man ha mysbyxor, det är sen gammalt. Mina har jag köpt på Lager 157 för en billig peng & jag har använt dem så mycket & tvättat dem många gånger. De håller ändå färgen & formen så nästa gång jag är på Lager 157 ska jag se om de finns kvar & köpa fler. Tröjan är en av de som jag köpte på Åhlens från Saint Tropez, den andra var brun med krage på som jag tänker att jag ska ha ihop med vit skjorta & scarf. Två tröjor för 600 pix var en bra deal tycker jag (om man nu verkligen behöver tröjor annars ska man shoppa så lite som möjligt och tänka på miljön!).

På lunchen idag så gick jag långpromenad med hunden & spontanstannade vid utegymmet & körde en mikroträning. Två varv med lite olika övningar är bättre än inget tänker jag.



Jag känner ändå någon sorts inre stress fortfarande, varva ner, äta bra & få in lite extra motion utöver hundpromenaderna får vara veckans fokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar