söndag 22 september 2024

Söndag

Då var det söndag & den välbehövliga helgen har rusat förbi. Imorgon blir det jobbresande igen & nu sitter jag i soffan & försöker vila mig i form.

Fredag kväll följde jag med mannen & hans arbetskamrat på hockey, tänkte att jag behövde komma ut & se lite folk eftersom jag mestadels jobbat hemifrån under veckan. Tror dock att det var fel tanke eftersom dottern & jag fick stressa till stallet innan & sedan var det ståplats på hockeyn. Gubbarna verkade helt oberörda över det men jag blev så trött i benen så det kändes som om jag höll på att dö...

Igår följde jag med mannen i båten då han skulle fiska. Sjön låg spegelblank & det var underbart varmt i solen. Jag fick flashbacks från Rhodos när jag låg i en solstol i båten & blundade mot solen. Det var verkligen härligt.

På kvällen lagade vi torsk med vitvinssås som blev gott & slökollade Idol, dock fick jag hoppa över vinet då 15 åringen var med kompisar & skulle ha skjuts hem vid 23. Det gäller att ha lite koll...

Flashbacks från Rhodos, utsikten från vår altan

Mitt (dotterns) hjärta som tar en del tid under helgerna

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar