söndag 29 september 2024

Uppdatering & migrän

 & så har ytterligare en vecka rullat förbi. Nu känns det verkligen som höst & jag tycker det är mysigt att tända ljus & titta på tv med mannen. Vi följer Över Atlanten & Kompani Svan som är lite lagom feelgood för mig. Morden i Sandhamn har vi också kollat på men det har gått lite segare, ingen av oss tycker den är jättebra. Annars kollar mannen på en massa andra serier & jag vill mer se på vanlig tv. Vi spelar också alla inklusive dottern Block Blast på mobilen & det är så otippat för jag har aldrig spelat några spel förut...

Veckan började med en jobbresa med två hotellnätter i Göteborg. Egentligen är jag för trött för det här sa jag när jag ringde hem. Jo med facit i hand var det så. Dessutom är det så krångligt att köra bil i Göteborg så man kan bli stressad bara av det.

Jobbet var ändå trevligt & jag hann gå på stan en liten stund & köpa ett linne med inbyggd bh på Uniqlo. Jag är helt allergisk mot saker som sitter åt & de enda bh:ar jag kan ha från Ellos är slut i lager. Linnet från Uniqlo var elastiskt & bra så det kan också fungera. Jag har nästan alltid linne med smala band på mig så detta blir också praktiskt.

Samma dag som jag skulle åka hem började huvudvärken smyga på & lagom när jag tagit mig ur Göteborg var migränanfallet ett faktum. Samma sak som jag fick i våras. Jag lyckades ändå köra ganska långt innan jag var tvungen att stanna & vila. Jag utelämnar detaljerna men när jag får migrän mår jag jätteilla om jag måste vara på benen... Resten av resan hem var en mardröm & när jag bara hade några mil kvar var jag tvungen att ringa mannen som fick komma med vatten & skjutsa mig hem sista biten. Då var jag ett vrak kan man säga.... Note to myself: skaffa någon sorts förebyggande migränmedicin innan nästa jobbresa.

I helgen har vi haft gäster av mannens bror & barnens kusiner. Jag var fortfarande trött & lite medtagen men det var ändå så mysigt. Vi var på fotboll & i stallet då äldsta kusinen är sugen på att ta upp sin ridning igen. De hade med sin pyttelilla hund & våran slyngel-björn till hund var så duktig & har varit lugn & skött sig så bra när den lilla hunden var rädd för honom!


1 kommentar:

  1. Han är inte bara snygg. Han kan uppföra sig som en gentleman också.Marika

    SvaraRadera