söndag 8 september 2024

Sparmånad, kontorslös & kräftskiva!

 Lite uppdatering så här en söndag. Blir som vanligt förvånad att det var så länge sedan jag skrev sist, formulerar ofta blogginlägg i tanken men det är svårare att få dem på pränt. 

En positiv sak med att vi redan är en bit in i september är att jag har en sparmånad. Jag satte undan en större summa från lönen in på buffertkontot och försöker glömma bort dem och klara mig på det jag har kvar. Får se om jag lyckas... Som vanligt tänker jag: fokus på det jag redan har i klädväg, i frysen och så vidare. Men sen är jag inte sugen på fisk (det är fullt med fisk i frysen) när vi ska äta och det känns skralt i garderoben särskilt på skosidan.. men jag försöker skjuta upp dyra inköp lite längre fram. Jag vill spara till en resa nästa år igen & fylla på bufferten, motivationen känns hög!

På tal om resor så flyger jag till Luleå imorgon i jobb.. tror aldrig jag har flugit utan sällskap och känner mig lite pirrig men också härligt att få se nya platser! 

En annan stor förändring är att jag nu jobbar hemifrån när jag inte åker till mina ställen. Det har känns konstigt eftersom jag har haft samma kontor i många år i vår lilla stad. Nu har jag fixat ett skrivbord & stor skärm hemma och tror det kommer bli bra när jag vant mig. En kompis till mig blev av med jobbet i början av sommaren så vad har jag att klaga över? Hellre kontorslös än arbetslös!

I fredags kom våra vänner med sina bästa vänner från större staden och skulle sova över och vi hade kräftskiva. Det var kul, strålande väder, goda Vättern kräftor med tillbehör, gott vin & snaps. Vi började också önska en massa gamla låtar på Spotify mest 80-tal & då var det liksom kört och vi var uppe alldeles för sent. Därför blev det en mycket långsam och trött dag igår. Jag pallar inte en frostnatt längre.. ha ha... men det var det värt, fast kanske bara en gång per år...


Idag har jag packat inför imorgon & vi har stalltjänst så vi släpper ut och in hästar i hagen & ger dem mat.

Jag uppskattar det lilla i livet och stallet är en del av det som ger energi i vardagen!

En till som ger energi i vardagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar