lördag 13 november 2010

Härliga helg!

Idag har jag varit på gymnastiktävling med stortjejerna. Hann också ner på stan en sväng och köpte min favoritdeo som var slut. Urtekram Chrystal deo, provade doften ros den här gången annars har jag haft lime..en deo utan alumniumklorid som verkligen fungerar.
Har man lite tid över så här på helgen så kan jag rekommendera ett radioprogram med Kajas Ingemarsson som man kan höra på webradion här. Senaste programmet handlar Sanna Ehdins senaste bok om energi. Intressant, där var även en andningspedagog med som pratade om ujjai-andningen. Idag har jag höjt min energi genom att äta spenat och sänkt den genom att äta lördagsgodis..... Lyssna även på det andra programmet som handlar om en shaman som heter Little Grandmother, tankeväckande det hon har att säga..
Har fortfarande ingen stor yogalust, hoppas den återvänder imorgon när jag har min kurs så att jag stannar och gör min mysore, men känns som jag hellre vill meditera. Good enough, så hette en föreläsning som jag var på i torsdags i större staden Elisabeth Gummesson heter hon som föreläste. Bra och rolig föreläsning om perfektionism. Kände inte igen mig i så mycket men ändå intressant.. Köpte hennes bok.

Nu ska jag ta fram min skrivbok och ta en kopp grönt yogi te och skriva en lista på saker som ger mig energi..

2 kommentarer:

  1. Trevliga tips här :)
    Energi tas tacksamt emot och input från kloka människor. Skön söndag! Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för tips om bra radioprogram, ska jag genast lyssna på!

    SvaraRadera