måndag 1 november 2010

Härliga vintertid

Tjugo i sex i morse stod jag på yogamattan. I vanliga fall är jag för morgontrött för att pallra mig upp i tid. Men nu med vintertiden så kom jag i säng före tio och vaknade innan halv sex. Skönt! Kändes stelt att morgonyoga men hann med 5 solhälsning A, 3 B, alla stående, paschimottanasana och avslutade asanas. Nöjd och glad efteråt och det känns bra att ha kvällen fri för tid till familjen (istället för att stänga in sig och yoga när resten av familjen ser på tv). Igår kväll tränade jag mysore och innan dess min nybörjarkurs. Min egen yoga är försiktig just nu, mina knän är lite svullna och gör ont, vänsterhöften är stel. Så jag utmanar inte mig själv i yogan, jag avvaktar och andas. Tids nog är kroppen redo för att gå djupare in i mina asanas.

4 kommentarer:

  1. Va lika vi är! Jag kände samma sak imorse när det var dags för yoga. Lite mindre trött och det var ljusare. Och mina knän ömmar och min högra höft... Är det november som slagit till??

    SvaraRadera
  2. Kanske beror på att det är vata-tid och att vi blir "torra" i lederna...Nu har jag tagit ett varmt bad med sesamolja med lilltjejen, det är nog bra för november! Kram

    SvaraRadera
  3. Avvakta, andas och må bra! Nu är tid att tona in vår kropp, låta den anpassa sig till kylan och mörkret i lugn och ro. Låter som att du är precis där du ska vara - ett yogaflow som bär dej alldeles lagom mycket.

    SvaraRadera
  4. Hej hej!
    Vad bra att du lyssnar på kroppen och inte pressar dig själv. Skönt med morgonyoga!

    Kramar*
    /V

    SvaraRadera