måndag 29 november 2010

Tapas

I lördags kväll tror jag att den här hösten kom i kapp mig lite och knuffade mig lite lätt i ryggen. Hade mysig lördag med gymnastiktävling för stortjejerna, en sväng på stan, svärmor på lussebullfika (som hon hade bakat) och sen blev det lite stressigt innan vi skulle iväg på mysig glöggfest. Känner att jag inte tål stress just nu, nacken blir stel, ont i ryggen och ont i magen och jag kände mig spänd och illa till mods. Kunde inte riktigt njuta av den mysiga glöggfesten som jag ville. Köpte iallafall fina saltljuslyktor till både mig och värdinnan, de är så fina när de lyser.
Igår hade vi adventsfirande hemma och gjorde marsipantomtar och kokade knäck. Sen var det dags för sista gången på min nybörjarkurs, inte så många där, hade inte räknat med det pga advent. Men härligt med de få som var man börjar alltid tycka om dem som man yogar med. Sen åkte jag hem efter kursen istället för att träna mysore, kände att jag ville vara med familjen. Nu får jag vara noggrann med mina "tapas".
  • Tillräckligt med sömn, bums i säng i rätt tid.
  • Lyssna på avslappnings-cd/ligga på spikmattan, för att bli av med spänningar i kroppen.
  • Gå hem från jobbet när jag slutar och inte sitta kvar tjugo minuter till så jag får stressa.
  • Näringsriktig mat
  • Yoga, så mycket som jag orkar men allt som oftast nu tänker jag att jag borde meditera mer.




1 kommentar:

  1. Jag också...så klokt det här att inrikta sig på mat och sömn, det mesta är vunnet när det fungerar. Ljuslyktan ser jättefin ut. Kram!

    SvaraRadera