söndag 21 november 2010

Yoga-kraft

Nu är jag trött som en liten trasa efter workshop i Karlstad fredag, lördag, söndag och efter det ha min nybörjar-kurs. Trött men glad! Det tar nästan en timme med bil till Karlstad så jag har åkt fram och tillbaka varje dag. Gick jättebra med bra musik i radion. Nu är jag på mattan igen.. Den fina läraren Olle Bengtström har gett mig ny inspiration. Mycket nya funderingar och mycket teknik. Skulle ha varit med på mysoreträning på lördagen men valde det senare ledda passet för att det inte skulle bli så lång dag då eftermiddagspasset började kl 16 och lilla M fortfarande är lite krasslig. Jättebra att gå på ett pass som även vände sig till ganska nya yogisar. Gav mig mycket som jag kan använda i min undervisning. Kände också att det inte är fy skam att jobba med de stående ställningarna och vara nöjd så, att det finns mycket att hämta där... Dessutom pratade vi lite om varför man går upp på mattan, att man kan försöka släppa sin prestationsiver och tänka att det goda från yogan sprider sig som ringar på vattnet. Att man genom att yoga påverkar sin omgivning positivt och kanske även vår värld. En fin tanke tycker jag..

1 kommentar: