söndag 14 november 2010

Ja, jag orkade vara kvar och träna mysore efter min nybörjarkurs. Egentligen ville jag bara åka hem, eller kanske lägga mig på mattan och blunda.. Men min kloka yogavän propsade på att jag skulle stanna. Det känns bättre efteråt när det är så där sa hon. Helt rätt hade hon. Yogan gick väl inte så vidare värst bra men gjorde alla min asanas utan att fuska. Sen satt jag länge och ujjai andades och det var så skönt. I avslappningen gjorde jag en liten metta-meditation,. tänkte mig ljus och rymd i mitt hjärta och önskade mig själv välgång. Fortsatte med mina nära och kära och människor runt mig. Tillslut önskade jag välgång för vår vackra moder jord...

4 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Du ska vara stolt över dig själv att du yogade, fastän du ville åka hem. Det var ju jätte skönt!

    Kramar*
    /V

    SvaraRadera
  2. Å Metta-meditation. Härliga, härliga meditation. Tack för dina fina inlägg!

    SvaraRadera
  3. Åh va fint! Och jag brukar också tänka i de banorna när jag sitter efter min träning. Metta-meditation har jag aldrig hört talas om tidigare :)

    SvaraRadera
  4. Yoga och meditation för hjärtat, ur hjärtat. Fint!

    SvaraRadera