tisdag 27 december 2011

Efter helgen

Julhelgen är slut. Den har varit bra. The same procedure as last year.. Julbord på lunch hos svärmor & julbord på kvällen hos mina föräldrar. Lite knöligt att få plats med barn, hund & paket i bilen. Men skönt att slippa att tokstäda & laga mat innan. Dagen efter samlades släkten hos oss & vi åt gulaschgryta som hade puttrat flera timmar på spisen. Mysigt & kravlöst. Barnen har faktiskt frossat i filmer, speciellt stora K som fick en Desparate housewifes box... Själv har jag läst lite & försökt att ta det ganska lugnt. Yogan har inte varit så värst bra. Svårt att hitta fokus. Tänkte att jag skulle byta kriya men provar några olika först innan jag bestämmer mig. Igår var finaste ashtangaläraren Maria Boox i stan för att hålla en lektion. Var lite i valet & kvalet om jag skulle vara med. Men så kände jag att nej jag är inte där i min yoga just nu. Vill inte göra någonting för att vara "duktig" & det är liksom där jag hamnar i ashtangan..
Häromdagen ville jag gärna se stjärnorna på slottet. Det var Kim Andersson & hade sett på reklamen att de skulle göra de fem tibetanerna. Såg bara litegrann av programmet för det stormade så att parabolen kunde inte hitta rätt läge. Dessutom fungerar fortfarande inte vårt internet, det är något konstig fel säger kundtjänst & har lämnat över det till stadsnätet. Funderar på vad det vill säga mig kanske inte borde ta in så mycket intryck utifrån..:-). (Nu är jag hos mina föräldrar & lånar internet en stund..). Kram & ljus /Ulrika

3 kommentarer:

  1. Känner igen det där med prestation och att vara duktig gärna gör sig påmind i ashtangan... Fast jag inte vill så smyger det på... Men, jag tycker att det blivit lättare för mig att inte tänka så sen jag även börjat med KY. Tror det beror på att när jag ashtangayogar så gör jag det när jag verkligen är sugen på just ashtanga, dagar då jag känner mig stark och verkligen vill ta i och bli genomsvettig. Och då finns det inget bättre!!!

    SvaraRadera
  2. Tänker som Marie.
    Kort & gott. Namasté.

    SvaraRadera
  3. Låter som du har lite varmt och stökigt runtomkring med barn och annat. Livet helt enkelt. Yogan finns där i vardagen och det kan vara skönt att få vara lite "ledig" eller hur jag ska uttrycka mig :) Låter också som ett klokt beslut att du inte gick på ashtangan, bara för att. Kloka du. Kram!

    SvaraRadera