tisdag 20 december 2011

Lunchpromenaden

Går en sväng på lunchen. Solen skiner & det är snö, det är faktiskt lycka för mig. När jag tänker tillbaka på året som har varit, reflekterar, så är faktiskt mina lunchpromenader något jag kommer ihåg. Det är viktigt att ta en stund för mig själv & vara ensam med mina tankar..
Härom kvällen tog jag mig tid att titta på en film. Jag fick den tillsammans med boken Upptäck Gåvan, filmen har samma namn. Hade egentligen avbeställt det paketet från en bokklubb men de kom ändå. Tänkte att det kanske var meningen att jag skulle ha dem... Ja filmen är väldigt amerikansk, lite too much. Men det är många lysande lärare som delar med sig i den. Sevärd & tänkvärt. Något som jag tar med mig är att tänka i positiva frågor. Vad kan jag bidra med idag? Vad är jag tacksam över? Vad höjer min energi?

1 kommentar: