fredag 30 december 2011

Idag


Tacksam för att det är så härligt väder idag. Sol, frost & vindstilla. Mannen & jag går en långpromenad med lillhunden & lilla M i vagnen. Skönt att stormandet är över. Har känts som att Moder Jord har rytit i över den här konsumtionskarusellen som bara accelererar.. inget stopp bara mer & mer. Jag längtar efter enkelhet, gemenskap & respekt inför naturen. Inte fler prylar.. Har gått omkring hemma & nynnat för mig själv " Ra ma da sa, sa se so hong", tänker att det är ett helande mantra för jorden, det behövs nog.. Imorgon är det den sista skälvande dagen av 2011. Ett år som har varit både bra & jobbigt. Såsom livet är.. Känns alltid speciellt med nyår tycker jag, ett helt nytt år som är ett oskrivet blad. Vem vet vad 2012 har i sitt sköte? Men man kan alltid hoppas på underbara ting.. / Kram Ulrika

2 kommentarer:

  1. Ulrika, så märkligt, jag har tänkt som du. De här stormarna får oss liksom att stilla oss. Bara vara och se vad som blir. Moder Jord är lite trött tror jag också :) Och idag är det så vackert. Jag har varit lite småkrasslig men när jag se solen stå lågt och lysa vill jag ändå ut. Kram

    SvaraRadera
  2. Vi hoppas på underbara ting :)

    SvaraRadera