måndag 30 juli 2012

Humöret

Mitt humör har varit lite si så där. Kanske det är en liten oro över den ofrivilliga halvtiden på jobbet. På ett sätt är det skönt. Kommer att blir långa eftermiddagar hemma med barnen. Jag ska lägga den extra tiden på viktiga saker. Barnen, matlagningen, yoga & meditation. Ikväll gjorde jag en gratäng med aubergine, tomat, tomatsås & fetaost. Härligt att ha hittat ny inspiration i köket. Sedan blev det fysisk yoga för binjurarna & min meditation.
Läser Ayurveda för ditt sinne av Janesh Vaidya. Blir inspirerad av hans ord:
"Se alltid dig själv som ett litet barn som plockar snäckskal på stranden vid ett hav som består av gränslös kunskap. Det du redan har samlat i din lilla handflata är ingenting jämfört med det som finns i havet. Betrakta alltid dig själv som elev, även om du lär omvärlden om det du kan. Kritisera aldrig eller döm aldrig någon annan utifrån din kunskap. Det gör dig bara till en okunnig människa som befinner sig långt från stranden från världen."

4 kommentarer:

  1. Åh den boken är så bra! Och gratängen lät jättegod. Halvtid låter underbart i mina öron :) men inte om det är ofrivilligt förståss. Kram!

    SvaraRadera
  2. Har precis börjat i boken. Men vill läsa den sakta & suga åt mig alla ord:-). Gratängen blev god & passar bra som tillbehör om man vill skippa kolhydrater. Mannen & jag har pratat om det men vi fuskar lite än så länge. Ja egentligen är halvtid underbart men jobbsituationen är högst osäker så jag hoppas på nya möjligheter. Kram

    SvaraRadera
  3. En av de bästa böckerna. Den kommer fram ur bokhyllan om och om igen.

    ...och på något sätt känner jag att det snart kommer ordna sig med ditt jobb. Kram!

    SvaraRadera
  4. Tack Nina, den fina omtanken gjorde mig tårögd:-). Kram

    SvaraRadera