onsdag 1 augusti 2012

Grönsaker!


Nu är det mycket grönsaker på min tallrik. Att jobba halvtid gör att man får mer energi till matlagningen.
Fiskgryta med fetaostsallad, coleslaw, kokt blomkål & sockerärter & en liten potatis.
Vi har fått en ny familjemedlem. Dvärghamstern Nasse! Mannen är nog glad att han inte är ensam kille i familjen längre!?
Nasse!
Den här veckan har det varit mer fysisk yoga. Provat några olika pass för att hitta ett som jag tänkte göra lite mer disciplinerat & gärna i 40 dagar.

8 kommentarer:

  1. Men vilken söt lite krabat!! Kul! va säger vovven om den nya familjemedlemmen tro?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vovven har inte fått träffa den lille än.. Kanske hon tycker att det är en lagom mumsbit:-(

      Radera
  2. Söt Nasse! Vågar inte visa åt dottern ;)
    Är med dej i anden - så kör vi en 40 dagars, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag hittade min 40 dagars ikväll. Kriya for lymph system. Den gjorde mig illamående men kändes ändå rätt. Kram!

      Radera
  3. Lilla Nasse, allas favorit kan jag tänka?! Och jag har aldrig ätit så mycket grönskar som sedan vi började LCHF, nästan lite komiskt när man tänker på att de som är motståndare till det tror att man bara äter kött :) Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo då han är gullig men inte så populär i natt då han sprang i sitt hjul & höll mig vaken av ljudet... Ja det blir ju mycket grönsaker istället för kolhydrater. Jag försöker göra någon variant av GI just nu.. Barnen tränar så mycket och är dåliga på grönsaker så dom får vanlig mat. Kram

      Radera
  4. Åh så söt! :) Här kan vi inte skaffa djur eftersom min man är pälsallergiker.
    Lycka till med din 40-dagars! :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min man är allergisk mot katter & hästar. Som tur var tål han hund & hamstern ska han nog inte gosa med så mycket.. Om jag inte kunde ha pälsdjur skulle jag nog skaffa en sköldpadda. Vi träffade så gulliga i Turkiet som de hade på en restaurang. Kram

      Radera