fredag 17 augusti 2012

Mammastyrkan

Känner mig lite svag. Tänker på en tjej jag träffade som är värsta sporttjejen. Hon har brutit nacken och var tvungen att ha en ställning runt huvudet i flera månader. Jo hon hade tur i oturen kunde lika gärna blivit förlamad. Men hon var vid gott mod och still going strong. Tänkte att jag skulle nog aldrig orka utan skulle vara som en liten blöt trasa. Men undrar varför jag tänker så svaga tankar om mig själv. Kanske för att nattsömnen har blivit lidande ett tag. Inte bara mr hamster som springer i hjulet utan även lilla M vaknar vid två tiden varje natt, vill ligga i min säng, vrider sig som en kolmask, är kissnödig och törstig.
Men så tänker jag att jag är ändå stark, jag har mammastyrka. Jag finns tillhands, handlar och lagar mat och ÄR DÄR... Kanske inte alltid djupa samtal, kan vara gringig, tvär och tjatig. Men jag finns där för mina barn i vått och torrt. Mammastyrka!

5 kommentarer:

  1. Den där mammastyrkan känner jag igen! Heja oss :) Och jag tänker också, varför tänker du så lågt om dig själv? Sen är jag är lite allergisk mot den kommentaren - det skulle jag aldrig orka - har fått den själv några gånger och den har gjort ont. Ibland har man inget val, livet går vidare och man måste orka även när svåra saker händer. Vad är alternativet? Kram och upp med hakan <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gav naturligtvis! inte kommentaren till henne utan den fanns bara i mitt huvud. Ganska ofta kommer jag på mig själv att fundera på hur jag ska orka och det gagnar inte mig. Men jag är glad att jag är medveten om mina tankar:-), utan medvetenhet ingen förändring.

      Radera
    2. Oj råkade trycka enter för tidigt:-). Men nu är hakan uppe! Kram

      Radera
  2. Ja heja oss mammor! :)
    Har också lätt att tänka så när det är alltför mycket omkring. Vi får helt enkelt lova att peppa oss själva lite mer för vi kan och orkar mycket mer än vi tror. Att vara mamma är både tungt och ljuvligt men det är långt ifrån alla som är tillgängliga så var glad för att du är en av dem som finns där i vått & torrt. :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja heja, ja ljuvligt och tungt är mitt i prick:-)

      Radera