måndag 4 mars 2013

Både och

Helgen har svishat förbi i överljudsfart. Inledde den med att vara alldeles för trött fredag kväll. I vanliga fall är det inga träningar då men nu är det extraträningar inför en gymnastiktävling. Kändes verkligen som om jag hade vänt ut & in på mig själv senaste tiden för få till logistiken & alla andra vardagsbestyr. Extra skönt när jag vaknade utsövd både lördag & söndag & kunde ta en lång stund till yoga & min meditation. Inte så sugen på det fysiska yogapasset (grundpass 2) men när jag väl gjorde det var det skönt att svettas & ta i! Ny energi & kraft. Något som inte ger mig energi är när jag köper lite för mycket lördagsgodis till barnen. Som de inte har tid eller lust att äta, istället gräver trötta mamman för djupt i godisskålen. Att det ska vara så svårt att lära sig att låta bli (att köpa)!
Har även hunnit med en underbar promenad på isen, nedanför vårt nya hus. Lycka! Coachsamtal & yogakurs. 

4 kommentarer:

  1. Blä, jag åt godis i helgen! Jag gjorde det senast i november... av denhär kalibern alltså. Verkligen grävde i godisskålen, urk. Hade inget behov heller egentligen, plötsligt satt jag där bara och vräkte i mej. Hm, väldigt onödigt (och bara gott typ de två första godisarna).

    Jaja, nya tag.

    Ute har vi också varit, så ljuvligt när snö möter sol!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänker att nästa gång ska jag välja med omsorg mer, mörk choklad, nötter och lite lakrits. och en peng till tjejerna där de själva får köpa sitt eget godis. Smart va !? Kram!

      Radera
  2. Haha, jag var också på snön en hel förmiddag i helgen.
    Det ger energi. Faktiskt tror jag att man behöver gräva lite i godisskålar ibland också.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, jo du har nog rätt, kan vara ok att gräva i en godisskål om det inte blir för ofta:-).

      Radera