torsdag 28 mars 2013

Som en bisvärm

i huvudet. Jobba, kontrollbesiktning av nya huset, möte med kommunen. Väl hemma känns det som att alla i familjen frågar mig saker. Känner att min hjärna går på högvarv, surrar som en bisvärm.

Rullar ut yogamattan, lång ryggflex till Maya Fiennes mantran. Låter Har hari skölja över mig, bara koncenterar mig på ljudet, rytmen, ordet. Alla tankar försvinner. Sat Kriya, Sat Nam, jag är sann. Avslutar med vila & mediterar med Global Sadhana som jag bestämt mig för att inte följa. Men som lockar mig.

Jo jag är fantastisk glad & tacksam att nu är huset vårt. Vi får flytta in!

3 kommentarer:

  1. Nu inspirerar du mej på ett djupt plan. Ryggflex en lång stund i samklang med ett mantra - när less is more i sanning!

    Lättnad! och Lycka! att ni får flytta in, jag kan inte tro annat än att det kommer ge dej mer ro och bisvärmen stillar sig något. Kram och ta hand om dej ♥

    SvaraRadera
  2. Ryggflex och Maya är också min livlina. :)

    SvaraRadera
  3. Åh va härligt att ni får flytta in! Bisvärmen kommer att lugna sig, jag är säker ;) Kram kram

    SvaraRadera