tisdag 5 mars 2013

Tiden!

Förstår nu att den känsliga tiden i månaden är på intågande. Känner mig trött, skör & lite sliten. Det är inte undra på blir jag varse då jag skriver en kommentar hos Nina som börjar så här: För mig med heltidsjobb, tre barn, massor med träningar och mina egna två yogapass per vecka, + att vi bygger hus, jag har coachsamtal med övningsklienter, vi har lilltjejen på ur och skur dagis där man hjälper till, min egen yogaträning. Jo då. Med gårdagskvällen i färskt minne när jag kör till friidrottsträning på andra sidan stan, badar lilltjejen & lagar mat på rekordtid, kör på gymnastikträning & föräldramöte där, hämtar på friidrottsträning, lägger lilltjejen, går ut med hunden & inser att kvällen redan är slut. Mediterar & sjunker ner en stund i tv-soffan. Men å andra sidan älskar jag att stortjejerna har sina aktiviteter, det blir tår i ögat & glitter i hjärtat när man ser dom träna sin dans nu inför tävlingen. Jag älskar att leda min yoga, laga min mat & alla andra nödvändigheter som är med just nu. Men det frestar på, det här livet. Jag behöver mer lugn & ro, tid för eftertanke & tid att njuta.

4 kommentarer:

  1. Nästan så man håller andan bara man läser om din vardag :) jag vet hur det är men skickar ändå en dos stillhet och frid. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika, det värmer i det här sköra hjärtat idag. Kram

      Radera
  2. Ökar på Annikas dos av stillhet och frid!
    Det.är.mycket.nu. Beundrar ändå din förmåga att svänga på det hela och orka se det vackra (genom tår i ögat & glitter i hjärtat). Kramar om dej och tänker lite extra på dej i mina böner efter yogan ♥

    SvaraRadera