torsdag 14 mars 2013

Motivationen

Solen skiner idag. Hoppas på ny ork & motivation. Hittar några frågor på coachen Maria Helanders blogg. Handlar om att vara i toppform på midsommar. Det vore härligt:-). Svarar på frågorna:

Vad är ditt bästa jag? Mitt bästa jag mår bra inifrån & ut. Jag har balans i tillvaron & tillbringar mycket tid med mina nära & kära, men har tillräckligt med egentid. Jag är tillfreds, stark & säker. Jag jobbar med det jag älskar & har en rik fritid. Min utstrålning är stark & jag är älskvärd & kärleksfull mot mig själv & min omgivning.

När du är ditt bästa jag - hur ser din träning ut: Jag yogar & mediterar varje dag.  De perioder jag gör lugnare pass lägger jag till någon fysisk yogaövning under dagen tex frogpose eller stretchpose. Jag går långa promenader i naturen minst varannan dag. Jag springer en kortare runda några gånger i veckan i de vackra omgivningarna runt vårt nya hus. Jag rör på mig mycket i vardagen & undviker att sitta still för länge på jobbet.

När du är ditt bästa jag - hur ser din kost ut? Precis som idag så njuter jag av maten utan pekpinnar. När jag är mitt bästa jag undviker jag socker nästan helt & äter mycket grönt varje dag. Jag lägger till gröna drinkar som är boostade med tex nässelpulver. Jag älskar att planera våra middagar & gör smarta val i affären. Vår mat är precis som idag mycket medelhavsinspirerad med mycket olivolja, äpplecidervinäger, tomatsåser & ett glas rött vin ibland för att njuta. Hemma finns det alltid nyttiga mellanmål som nötter, mörk choklad, frukt, frysta bär, yoghurt, sockerfri mûsli & fullkornsbröd.

När du är ditt bästa jag - hur ser din återhämtning ut? Jag är bra på att vila. Hoppar aldrig över vilan efter yogan. Sätter jag mig i soffan så gör jag det med gott samvete. Jag tar ofta en kopp te & läser länge i sängen innan jag ska sova. Jag sover alltid mina åtta timmar. Jag är snäll & kärleksfull mot mig själv.

Önskat läget: Mera grönt på tallriken!

3 kommentarer:

  1. Låter toppen!
    Och tallriken såg riktigt smarrig ut. :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Smart sätt att säga bra saker högt, eller som här, se dem i text. Det blir ju ett steg framåt på vägen mot något bättre. Som affirmationer. Kraft & Ljus till dej ♥

    SvaraRadera