fredag 28 juni 2013

Tankespår

Fortsätter gårdagens tankespår. Vad har jag gjort de perioder då jag tycker livet är magiskt?
Jag har varit ute i naturen, gått promenader, varit i nuet, tagit in, luktat, uppskattat, tittat upp på himlen..
Jag har yogat & mediterat kort eller långt, men jag har haft en disciplin på min matta. Jag har fokuserat i tredje ögat & varit öppen & mottaglig.
Jag har lyssnat på mantra-musik under min yoga eller meditation. Jag har lyssnat aktivt utan analys.
Jag har läst eller lyssnat på klipp på you-tube på kloka ord från andra människor som ger mig kunskap & kraft.
Jag har lagt lite extra tid & omsorg på maten. Valt det som känns livgivande för mig.
Jag har sovit tillräckligt mycket, kommit i säng i tid.
Livet är magiskt! 

6 kommentarer:

  1. Jag tänker att när man är i sin kärna oavsett sömn, mat och andra yttre påverkanskanaler så är man orubblig. Själv är jag där ibland, lättare i själva utförandet av yogan eller meditationen. Men närmar mig så smått det även i andra situationer som livet erbjuder. Mest att lära finns ju i de lite trixigare som händer och att ändå befinna sig i sitt centrum. Men vi är ju på väg Ulrika! Och jag önskar dig en skön helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att vi är på väg:-). Jag har lärt mig genom åren att vissa rutiner/vanor ger mig mycket kraft. Får jag inte balans i vardagen halkar jag in i sämre tankebanor och mår inte riktigt bra. Är en sån att jag lätt blir åksjuk när jag reser om jag inte har fått rätt sömn osv. Lite tråkigt men fasta rutiner gynnar just mig i längden. Kram kram

      Radera
  2. Tror det är bra att stanna upp och sätta ord på vad det är som formar ett skönt liv - precis som du gjort här. Jag är också väldigt medveten om vad som gör det lätt och fint att leva i mitt liv. Kram och massor av ljus & glädje till dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du skriver lätt & fint! Jag tänker att när det är lätt & enkelt är det rätt. Du vet "sluta kämpa - börja ta emot" det är där jag vill landa. Kram & tack det samma♥

      Radera
  3. Mmmmm...så enkelt kan det vara men ack så utmanande att få till ibland. Bra att stanna upp och inse vad som fyller på. Be Happy!

    SvaraRadera