tisdag 5 november 2013

Dagens

För ett tag sedan gjorde jag tillbaka blickar genom bloggen till 2011. Då läste jag mycket om mindfulness. Har tänkt en del på det att mindfulness fortfarande är så centralt i mitt yogaundervisande. Nu dök det upp ett boktips på en blogg. Igår när jag var hos tandläkaren kunde jag inte motstå att springa in på biblioteket & låna boken. Har bara hunnit läsa några sidor. De handlar om att vi själva kan bestämma var vi riktar strålkastarljuset i vår inre teaterscen. Var vi lägger vårt fokus. Har en fullspäckad vecka framför mig & kanske jag får finbesök av ett tjejgäng på fredag. Mitt fokus hamnade någonstans; herregud hur ska jag hinna städa till dess.. Men nu har jag försökt rikta strålkastaren på att vad fantastiskt att mina fina gamla vänner från gymnasiet hänger kvar. Trots att alla vi inte bor nästgårds längre.


Dagens gröna var god! Grönkål, spenat, två små äpplen, en bit färsk ingefära, tranbär, havtorn & en ekologisk citron, spädes med vatten.

2 kommentarer:

  1. Haha, jag som trodde du menade mitt lästips! Var helt säker på det ända tills jag såg länkningen :) Alltnog, goda böcker kan man inte få för många av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi, jo jag har med mig ditt boktips också i bakhuvudet, men det här tipset kom innan & kändes akut. Men tänker att vi båda är synkronicerade som snöar in på böcker just nu. Kram

      Radera