måndag 4 november 2013

Helgen

Ytterligare en helg har rusat förbi. I fredags var jag faktiskt ensam hemma en stund. Kunde unna mig att sitta still, dricka kaffe & äta nybakad kokostopp & njuta av några strålar sol genom fönstret. Sedan en lång stunds yoga & meditation. Jo då resten av familjen hann komma hem när jag mediterade, helt plötsligt hade jag en fyraåring i knät & några bakom mig. Som alla sjöng med i Ang Sang Wahe Guru viftade med armarna & skrattade i kör. Det bjuder jag på, lätt att känna tacksamhet över min familj trots att de ibland gör narr av min yoga.. dock inte minstingen i familjen för hon är gärna med & mediterar en stund hon är nog född till yogini:-).
Resten av helgen hann vi både tända ljus på kyrkogården & fälla en tår vid farfars grav. Cykla genom skogen på halloweenknytis. Vara lite trött dagen efter men ändå gå långpromenad i regnet & piggna till lagom till min yogakurs. Sedan storhandla med "tonårsbossen". Jag styr upp det här mamma så du slipper handla varje dag. Hon skrev matsedel & inköpslista som hon noggrant prickade av. Förhoppningsvis får jag mer tid till att yoga nu!

4 kommentarer:

  1. Wow! Kan inte låta bli att tänka att ungarna i Sverige växer upp så självständigt...Fixar det där med maten. Inte riktigt som i Italien känns det...
    Fin bild!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi jo ibland blixtrar det till, men ofta kan stortjejerna knappt duka av sina tallrikar utan tjat... Ja visst är vi snygga:-). Kram

      Radera
  2. Så fint med din miniyogini ❤️ Jag får också bjuda på mej själv i yogan hemma... som när maken hojtar från rummet intill att pleeeease sjung tystare, jag hör inte vad de säger på TV:n :D
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att vi har familjer som ändå är helt vana med mantrasång & att vi prioriterar yogan. Kraam

      Radera