fredag 15 november 2013

En Lycka Kommer Sällan Ensam

Låg & grubblade lite när jag vaknade. Tänkte på en bekant som har blivit sjuk. Ett gammalt ordspråk dök upp som inte gjorde mig gladare. Men sen kunde jag inte låta bli att göra om det lite till: En lycka kommer sällan ensam! Även en rädsla för framtiden vad det gäller jobbfronten visade sig. Men så tänkte jag på det jag läst att vi ofta misstar rädsla med upphetsning/förväntan eller andra människors åsikter. Bestämde mig för att läsa några sidor igen i Dain Heers bok. Slog upp där jag hålls & naturligtvis var det just det kapitlet om att man misstar rädsla med förväntan. Jag älskar synkronicitet!

Idag räknar jag mina " Lyckor".
Yogamöte på finkrogen ikväll. Yoga på arbetstid idag. Min familj. Vårt älskade hus. Stunden framför kaminen med en kopp te. Våra fina vänner som ska bjuda på middag i helgen. Min friska kropp. Nyfunna vänner. Tack Tack Tack!

10 kommentarer:

  1. Vad fint det lät: en lycka kommer sällan ensam. Så har jag aldrig tänkt på det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte jag heller. Men jag älskar formuleringar som ger hopp! Kram

      Radera
  2. Här har du en till som älskar synkronicitet :) Och tack för inlägget!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, min dotter sa att hon trodde att hon blivit synsk för hon pratade mycket om visdomständer ena dagen och nästa kom jag hem från tandläkaren och hade fått ett hål i en visdomstand:-(. Nej du är inte synsk det är bara synkronicitet, sa jag . Det är bra!! Kram

      Radera
  3. Å vad vackert men en lycka som sällan kommer ensam!!!
    Det ska jag anamma <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anamma, vilket vackert ord, ja vi anammar det tillsammans:-).

      Radera
  4. Jag brukar också fokusera på dom små lyckorna som finns runt omkring mig i vardagen. Och nu känns det precis som du skriver, inom två veckor har det kommit flera lyckobesked till mig så dom kommer sällan ensamma!!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härligt, glad för din skull! Kram

      Radera