onsdag 6 november 2013

Insnöad

Märker att jag verkligen har snöat in på yogan på sistone. Den upptar mycket av min vakna tid. Inte bara att yoga & meditera eller undervisa. Jag tänker, studerar, funderar & planerar nästan hela tiden känns det som. På lunchpromenaden går jag förbi ett inglasat uterum med otroligt många vackra pelagoner. De har verkligen snöat in på pelargoner! Tänker att det vi fokuserar på blomstrar. Den som sköter om alla pelagonerna har säkert siktet inställt på hur vackra de är & på så sätt frodas de. Mitt sikte är inställt på yogans förmåga att hela, läka & upphöja.

Ibland när jag leder avslappningen på yogan ber jag att de ska leta efter det stället i kroppen som känns extra bra, friskt, starkt & levande just idag. Att låta den känslan sprida sig ut i kroppen. Det är som att fråga sig själv: Vad är bra med mig idag, som jag inte har lagt märke till?

Att leta rätt istället för fel.

6 kommentarer:

  1. Du borde ha en kryssruta vid "Reaktioner" som heter Gillar. För det gjorde jag med detta inlägget. Klickar på "Gilla" ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket:-). Gillar din kommentar!

      Radera