torsdag 14 november 2013

Illusionen

Sprang runt spåret för andra gången den här veckan. Kände mig så stark & lätt. Hade ett blogginlägg färdigskrivet i tanken. Skulle bara yoga & meditera innan. Men sen när jag kom hem kom det potatisskalning, mat, huvudvärk, disk, tvätt, skjutsning & hämtning av barn mellan. Fick nöja mig med min snabba mantrameditation. Men tänker att det faktiskt är så att vi inte kan tänka oss till vad som händer i framtiden. Det är en illusion som vi skapar. Känns på något sätt skönt just idag. Har fått ett besked angående mitt jobb. Men ingen idé att försöka tänka sig till vad jag ska göra. Jo absolut ska jag agera så småningom. Inte planera någon lösning som jag inte vet något om.
Det är mörkt att springa i skogen!

4 kommentarer:

  1. Heja dej!
    Det finns en styrka i oss, som trotsar november och går ut! Tror att mycket ork, läkning och inre glädje finns i att vara ute trots att det är mörkt, ruggigt och trist. Keep up ♥
    Kloka tankar btw!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag känner mig starkare nu än när jag sprang lite i sommar. Men har inte fått till det som en vana än så jag är glad åt det lilla. Ja det är lika bra att ge sig ut trots mörker & rusk! Kram!

      Radera
  2. Åh så bra tankar! Det är ju precis så, vi kan inte tänka ut hur alla gånger. Vi kan bara önska. Men att "tänka positivt" som en slentrian tillslängd oss själva är jag nästan allergisk mot! Allt finns. Allt måste få finnas. det är bara för oss att hantera det som kommer. Bara :) KRamar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänker mycket på tankar just nu:-), Tankar är ju inte sanningen men vet också att man kan tänka sig stressad, eller få ångest av tankemönster. Så jag är tudelad när det gäller positivt tänkande. Kan man hitta tankar som ger en positiv Känsla är det bra, men inte bara tänka positivt som en klyscha när man är deppig, det fungerar inte! KRam

      Radera